5 alimente care-ţi hidratează tenul şi te ajută să arăţi minunat

image

Dacă foloseşti zilnic creme hidratante şi respecţi toate regulile de îngrijire pentru un ten frumos, dar cu toate astea pielea ta nu arată aşa cum ţi-a dori, înseamnă că este momentul să acţionezi şi din interior.

Poate nu ştiai, dar alimentaţia joacă un rol foarte important atunci când vorbim despre frumuseţea şi sănătatea tenului tău. Aşa că, încearcă să introduci în alimentaţia ta alimente care să te ajute.

Apă, fructe şi legume

Dacă vorbim despre un ten hidratat nu putem să trecem cu vederea cât de important este consumul de apă. Dacă ai probleme cu tenul, chiar dacă foloseşti creme, şi ştii că nu bei foarte multă apă, atunci ai răspunsul problemei tale. Foarte multe persoane se plâng că nu pot consuma doi litri de apă pe zi, aşa cum recomandă specialiştii. Însă, această regula cu doi litri nu este valabilă la toată lumea. Aşa că, înceracă să monitorizezi de câtă apă are nevoie organismul tău. E posibil să ai nevoie doar de un litru. Important este să nu laşi să treacă o zi fără să bei apă.

De asemenea, în aceaşi categorie obligatorie intră fructele şi legumele proaspete. Alege-le pe acelea care au un conţinut mare de apă: castraveţi, roşii, ţelină, salată, dovlecei, broccoli, varză, pepene, ananas, fructe de pădure etc. Şi nu uita că fructele sunt o sursă importantă de antioxidanţi. Iar aceştia previn oxidarea celulelor.

Mănâncă peşte

Când eram mică, mama se ruga de mine să mănânc peşte şi nu ştiam ce să mai fac şi ce să mai inventez ca să scap. Însă, acum lucrurile s-au schimbat. Am realizat că peştele este foarte bun la gust, dar şi foarte sănătos.

Somonul, macroul, tonul, scrumbia sau somnul nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta. Sunt bogaţi în omega 3 şi acizi graşi benefici pentru tenul tău. De asemenea, seminţele de in, uleiul de rapiţă sau seminţele de dovleac nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie. 

Nuci şi cereale integrale

Pielea noastră are nevoie de seleniu pentru a se menţine tânără. Seleniul are efecte antiinflamatorii, dar şi proprietăţi anticancerigene. Iar dacă vrei să-ţi asiguri seleniu din alimentaţie trebuie să mănânci nuci şi cereale integrale. 

Vitamina C

Se pare că, femeile care au o dietă bogată în vitamina C au mai puţine riduri şi nu au probleme cu pielea uscată. Citricele, ardeii, cătina, măceşele, pâtrunjelul şi alte verdeţuri au un conţinut ridicat de vitamina C. Aşa că, include-le în dieta ta!

Elimină alimentele care usucă tenul

Dacă te-ai hotărât să introduci în regimul tău acele alimente care te ajută să ai un ten hidratat este cazul să le elimini şi pe cele care ţi-l usucă. Pe lista neagră sunt: cafeaua, dulciurile şi pâinea albă. Dacă nu poţi renunţa de tot la ele, încearcă să reduci cât mai mult consumul. Vei vedea că în timp organismul se va obişnui fără ele, iar tenul tău va arăta mult mai bine.